Játék

10 Assassin’s Creed játék, amit szívesen látnánk

Tavaly novemberben megjelent az Assassin’s Creed legújabb epizódja Valhalla címmel, mely a már régóta áhított vikinges témát hozta el a a széria rajongóinak. Ki jobban, ki kevésbé örült ennek, de az biztos, hogy a legújabb játék megjelenése körüli hype az utóbbi hetekben magával rántotta a klasszikus témát és erősen megindultak a találgatások a következő epizód helyszínét illetően. Az elmúlt időszakban egy rakás pletyka kapott szárnyra, mi pedig úgy döntöttünk, hogy összeállítjuk a Kritizátor szerkesztőségének 2021-es kívánságlistáját. Kóstoljatok bele Ti is!

Mielőtt azonban belevágnánk a listába, röviden nézzük át, hogy mik a legfrissebb híresztelések a következő rész kapcsán, mely papíron idén kellene megjelenjen, ami bele is illene a legutóbbi részek megjelenési sémájába, de azért sok dolog változott mostanság a világban és a Ubisoftnál is. Egyes, állítólagosan bennfentes szivárogtatások szerint a következő epizód a Liberations-ért, a Rogue-ért és egyéb epizódok portolási munkáiért felelős Ubisoft Sofia műhelyében kalapálódik. Azt már mindenki döntse el maga, hogy szerinte ez jó előjel vagy sem. No de lássuk akkor, hogy miről szólnak az eddigi „szivárgások”:

  • Egy koncepciós rajzot előásva egyesek váltig állítják, hogy a következő epizód Kínában fog játszódni. Ám a rajzon kívül semmi más infót nem tudnak nyújtani, így ez elég sovány.
    Egy magát Ubisoft alkalmazottnak valló illető a 4chan-en azt állítja, hogy a következő epizód Indiában fog játszódni, kizárólag női főszereplővel. És ennyi. Nem sok.
  • A következő pletyka már egy kicsit megalapozottabb. E szerint a következő epizód Európa több pontján fog játszódni az első résszel egy időpontban, vagyis a harmadik keresztes háború során (1189 – 1192). Ennél a hírnél konkrétan meg is említi a szivárogtató a Ubisoft Sofia nevét és a feltételezett címet is, mely állítása szerint Assassin’s Creed: Knighthood lesz. Még a játékmenetről is szolgált infóval. A korábban említett több helyszín alatt azt kell érteni, hogy az illető infói szerint a következő rész szakítani fog az óriás térképekkel és a BioWare játékaihoz, vagy a klasszikus Assassin’s Creed részekhez hasonlóan több kisebb, de ugyanúgy szabadon bejárható területet látogathatunk meg. Pl. egy görög szigetet, a szicíliai Ragusát, Bécset, Jeruzsálemet, Velencét és Konstantinápolyt. Ráadásul Altair és Maria is visszatérnek állítólag. Ugyanakkor hiába a sok részlet, érdemes ezt is fenntartással kezelni. Egyrészről kicsit valószínűtlen, hogy a Ubisoft ily drasztikusan szakítana a 2017-ben bevezetett új receptúrán és visszatérne az teljes open-world rendszerről a „hub” rendszerre. Persze semmi sem lehetetlen.
  • Egy másik pletyka már hihetőbb koncepciót vázol. Szintén egy 4chan felhasználó szellőztette meg, hogy a következő rész a franciák és angolok közt dúló 100 éves háború során (1337 – 1453) fog játszódni. A játék során pedig többek közt várostromokban, lovagi tornákon vehetünk részt. Ezen kívül sok más infó nincs, de azt megemlítette az illető, hogy az általunk alakított főhős összebarátkozhat a híres francia tudóssal/alkimistával, Nicolas Flamellel, aki kb. olyan funkciót látna el, mint Leonardo az AC2-ben és a Brotherhoodban.
  • Az utolsó potenciális szivárgás pedig mi mást is vázolna, mint egy Japánban játszódó epizódot. A vikinges téma mellett ez a másik amiért már a kezdetek kezdete óta sír a nép. És ez érthető is. Mi mást lehetne jobban összekapcsolni az orgyilkosokkal, mint a ninja klánokat, nem? A Ghost of Tsushima sikere pedig megmutatta, hogy egy japán stílusú AC játék működhet is. Bár éppen a Ghost of Tsushima miatt nem feltétlenül biztos, hogy a Ubisoft bevállalja az „utánzást”. Ettől függetlenül a pletyka tulaja nagyon biztos a dolgában. A játék szerinte az Edo-korban, vagyis a Tokugava sógunátus idejében fog játszódni és szintén kizárólag női főszereplővel. Címnek az Assassin’s Creed: Warrior-t adta meg ami eléggé fantáziátlan ahhoz, hogy valódi legyen. A játékmenetről pedig annyit vél tudni, hogy elég komolyan szerepet fog benne játszani a japán mitológia és vallás (valószínűleg ez lesz az isu kontakt), aminek következtében szellemekkel és démonokkal is megküzdhetünk a játék során. És ha ez nem lenne elég, állítása szerint visszatér a saját testvériség toborzásának és irányításának a lehetősége is.

Letudva az eddig felröppent lehetséges következő helyszíneket, térjünk rá a szerkesztőségünk által szavazás és ötletbörze során kiválasztott 10 leginkább vágyott epizódra. Népszerűségi sorrendben ezek az alábbiak lennének:

10. Amerikai polgárháború (1861 – 1865)
Nem nehéz elképzelni miért vonzó ez a koncepció sokak számára. Egyrészről az Assassin’s Creed 3 már megmutatta, hogy nagyon jól működik a széria az Egyesült Államok területén, a polgárháború pedig remek táptalaj lehetne egy AC sztori számára. Elég lenne csak a klasszikus rabszolgatartás-felszabadítás kártyát. Ha e mellé bedobnak pár klasszikus csatát, mint az AC3-ban, egy rakás ismert történelmi alakot, mint Lincoln papa, Lee, Grant, Jefferson Davis, T.J. Jackson…és még sorolhatnánk. Ha ehhez még hozzápakolnak pár szabadon bejárható amerikai várost és némi politikai trutymókeverést és valóban zseniális játékot kaphatnánk.

9. Dél-Amerika gyarmatosítása
Ezt a sztorit sem nehéz elképzelni. Az európaiak betolakodásának története az őslakosok területére szintén remek alap tudna lenni. Hiszen csak bele kell keverni a Templomosokat a hódítók közé, akik valami isu cucc után kutatva dúlják fel a lakosok szent helyeit. Ugyanilyen frankón össze lehetne csatolni azzal a Black Flagben megemlített dologgal is, hogy a helyi lakosság ezen események során került közel az orgyilkosok rendjéhez és nézeteihez. Nem kis szórakozás lenne ősi Inka, Azték, Maja városokat meglátogatni még fénykorukban és olyan emberekkel összetalálkozni, mint mondjuk Fernando Pizzarro, Mendoza, maga Amerigo Vespucci, vagy éppen Atahualpa inka királlyal. Netalántán Eldorádó nyomait keresni Philipp von Huttennel, és végül rábukkanni, mint egykori isu városra.

8. Török terjeszkedés Európában
Tudom most sokak szeme felcsillan, a magyar vonatkozás miatt. De a nálunk felmerült ötlet kicsit meglepő koncepciót vázol. A játék mondjuk játszódhatna I. Szulejmán uralkodásának elején. Na és itt tekernénk mi a dolgon. Hiszen tudjuk, hogy Szuli Ezio és így közvetve az orgyilkosok barátja is. Szóval jelen esetben nem feltétlen mint gonosz, templomos elnyomó hódítana, hisz azt is tudjuk, hogy keményen tett is azért, hogy elűzze őket (valós történelemben a Szent János lovagrend kiűzése Ciprusról). Ehelyett épp ellenkezőleg, célul tűzhetné ki a templomosok kiűzését Európából és ezért indíthatná hadjáratait. Hősünk lehetne Szulejmán egy bizalmasa, aki a szultán parancsára a templomos rend tagjait kutatja fel miközben részt vehetne a nándorfehérvári vagy mohácsi csatában, esetleg Bécs ostromában is.

7. Napjaink
Ó igen, ez egy klasszikus kívánság. Nem is elrugaszkodott, hiszen a széria korai szakaszában egyértelműen ebbe az irányba indult el a cselekmény. Vagy legalábbis a Ubisoft nagyon erre utalt Desmond történetével. De aztán végül úgy döntöttek, hogy Desmond „kiválasztott” Miles mégsem azért volt annyi játékon keresztül felépítve, hogy végül őt irányítva vessünk véged az Abstergo-templomosok rejtett rémuralmának. Pedig igény az vóna rá, ugyebár. A világ valamely nagyvárosának utcáin, társasági eseményeken, bulikban, kiállításokon, filmbemutatókon vadászhatnánk az Abstergo nagyjaira, fényt deríthetnénk korrupcióra, választási csalásra, szervezett bűnözésre. Lehetne keményen, bevállalósan politikai játék. Zseniális lenne.

6. Második világháború
Újabb örökzöld téma, nem csak az Assassin’s Creed rajongók körében, hanem a videojátékok világában is. Volt idő, amikor Dunát lehetett rekeszteni az ilyen témájú játékokkal, ami nem mindig volt egyenlő a minőséggel. De végre nem FPS szemszögből, és száztonnányi lőszert ellőve lehet csak világháborúzni, ugye? Hiszen azért tudjuk, hogy nem csak a frontvonalon megy a harc egy háborúban, hanem a politikai, diplomáciai hadszíntéren is. Lehetőségeink tárháza végtelen, hiszen azt is tudjuk, hogy Hitler, Sztálin és Roosevelt is vagy templomos volt, avagy befolyásuk alatt állt, míg előbbi az Éden almáját is birtokolta. Naná, hogy az Assassin rend utazott rá. Hősünk lehetne egy szövetséges katonától kezdve egészen Stauffenberg grófig. Bár valószínűtlen, hogy valaha is ilyen modern környezetbe kerüljön a széria.

5. Róma a császárság korában
Személyes kedvencem a többiek szavazata értelmében a listán az ötödik helyet csípte meg. Ha van korszak a Föld történetében ami végtelen lehetőséget nyújt egy AC sztorihoz, az a Római Birodalom. Igaz, az Origins nagyon enyhén érintette, de ahogy cikkemben is írom, abban sok köszönet nincs. A nálunk legnépszerűbb koncepció I . Constantinus császár hatalomra jutása körül játszódhatna. Remekül illene a klasszikus irányvonalba, hogy az Ősök rendjének tagjai a kereszténység befolyását felhasználva akarják elnyerni a hatalmat, ehhez pedig behálózzák Constantinust a császárság ígéretével, aki felül a vonatra. Hősünk lehetne egy korai egyházi ember, vagy Constantinus mellett szolgáló katonatiszt, aki látja, hogy megvezetésről van szó és az ez elleni munkálkodása során ismerkedik össze a Hidden one renddel és eszméivel.

4. Ősi Kína
Népszerű ötlet volt nálunk egy időszámítás előtti Kína is. És mint ilyen mi lehetne jobb téma, mint Csin Si Huang-ti hatalomra jutása és uralkodása. A legendás császár egyesítette a királyságokra szabdalt kínai földet és később külső területeket is meghódított. Birodalomépítő munkássága mellett neki köszönhető a Nagy Fal megépítése is. Emellett gőzerővel kutatta a halhatatlanság forrását, ami akár ereklye adománya is lehetne (hiszen láttunk már ilyet). A nem kicsit titokzatos agyaghadseregről nem is beszélve. És ha ez nem elég, császárunk rejtélyes és hirtelen megbetegedés következtében halt meg, ami akár az általunk irányított karakter és a helyi Hidden One érdekeltség tette is lehetne. Kína hatalmas területe pedig rengeteg potenciált rejtő játszótérként funkcionálhatna.

3. Népek tavasza
1848 tavaszán Európa népei sarkukra álltak és kijelentették, a monarchikus rendszert nem tűrik tovább. Ezzel megindultak azon demokratikus, polgári reformok melyekre kontinensünk azóta is alapozza rendszereit. Ez a háttér lenne talán a tökéletes táptalaj egy új Assassin’s Creed játéknak. Egyrészről itt vissza lehetne térni a jó öreg alapszituhoz mi szerint a Templomosok állnak az embereket irányítani és rajtuk hatalmaskodni akaró elit mögött, az Assassin rend pedig a velük szembeforduló rétegek mögött, akik a szabadságért küzdenek. Az open-world RPG koncepciót is az egekbe lehetne repíteni egy szabadon bejárható Európával, vagy legalább annak egy szeletével. Hősünk lehetne egy már tapasztalt orgyilkos akinek feladata, hogy a kontinenst járva elhintse a forradalmak szikráját.

2. Első világháború
Nálunk nagy népszerűségnek örvend a világháborús téma, ráadásul sokan szavaztak az első világégésre. Bár kevésbé közkedvelt téma ez a videojátékok világában, de valójában igazán izgalmas korszakról beszélünk. Természetesen nem lehetne Assassin’s Creed játékot írni az rákokban vívott csatákról. De ahogy feljebb a második világégés esetén is írtam, nem csak a frontvonalon dúl a háború. Ebből az epizódból is lehetne egy remek politikai krimit csinálni, ahol az általunk irányított karakter olyan Templomosokra vadászik, akik a háborút szítják mindkét oldalon. Európa térképe megint adott a fantasztikus játszótérhez, de persze akár egyetlen adott országra is lehetne koncentrálni a cselekményt. Bár ide nem lehetne olyan könnyűszerrel bepasszírozni az isukat, de valljuk be, nélkülük is meglennénk.

1. Feudális Japán
Ó mi más is nyerhetett volna, nem igaz? A klasszikus közönségkedvenc szerkesztőségünk szíve csücskének is bizonyult. Mióta létezik a sorozat, a rajongók azóta könyörögnek egy Japánban játszódó részért. Nem is nehéz ezt megérteni, hiszen ami a köztudatban kering a shinobi ügynökökről (köznyelvben nindzsák) az nagyon közel áll az Assassin rendhez. Ráadásul ahány új epizód annyiszor elő is kerül a pletyka. Mi két körítést látnánk szívesen. Egyrészről izgalmas lenne látni a szengoku korszakot, amikor szinte mindenki harcolt mindenki ellen és a shinobi klánok erejük teljében működtek. Másrészről a sorozat koncepciójába remeken illene a Meidzsi restauráció időszaka, amikor bekövetkezett a japán társadalom legnagyobb törése, ahol a két rend állhatna az egymással szemben álló két társadalmi oldalon.

Ez volna hát a Kritizátor szerkesztősége által megszavazott 10 legáhítottabb témakör, illetve korszak a következő Assassin’s Creed játékhoz. Tudjuk, hogy van köztük néhány olyan is, ami eléggé esélytelen. De ennek ellenére eljátszani a gondolattal mindig jó szórakozás. Ugyanakkor úgy is gondoljuk, hogy van a listán nem kevés olyan koncepció is, ami nem csak működőképes lehetne, hanem még akár esély is lehet valami hasonló megvalósulására. Ti mit gondoltok ezekről az ötletekről? Szerintetek jókat válogattunk össze, vagy Ti inkább más témákat látnátok szívesen? Ha kedvetek van beszélgetni, írjátok meg nekünk kommentben az ötleteiteket és még az is lehet, hogy valamikor készítünk egy listát, a Ti kedvenceitekről is.