Játék

Menekülés a művészetbe – Clair Obscur: Expedition 33 kritika

Az idei videojátékos év egyik legnagyobb meglepetése kétségtelenül a Clair Obscur: Expedition 33. A játékot a frissen alakult Sandfall Interactive fejlesztette, amelynek ötletgazdája az a Guillaume Broche, aki a COVID–19 idején otthagyta a francia Ubisoftot, hogy megvalósíthassa saját elképzeléseit. A fejlesztés több évig tartott, és bár a csapat csupán harminc főből állt, a projektbe további művészek és fejlesztők is becsatlakoztak. Broche elmondása szerint a játék forgatókönyvíróját Redditen ismerte meg, amikor az jelentkezett szinkronszínésznek a játékba. Érdekesség, hogy a zeneszerzőt pedig SoundCloudon fedezte fel. A játék készítői számára ez egy igazi szerelemprojekt volt, miközben hajtotta őket a vágy, hogy egyrészt értéket teremtsenek, és egy olyan játékot készítsenek, amelyet maguk is szívesen fogyasztanának.

(tovább…)
Film

Az ember akkor hiszi, ha látja – David Attenborough: Az óceán csodája

Nyár közepe van. Az évnek ebben a részében hatalmas erdőtüzek, áradások, aszályok és egyéb környezeti anomáliák rázzák meg a világ közvéleményét. Ilyenkor mindenki a fejéhez kap, eltöpreng, hogy vajon hová vezet ez, lehet-e még tíz év múlva Görögországba menni júliusban nyaralni? Meddig terem meg a barack, a málna vagy a szeder idehaza? Gyerekeink és unokáink generációi látnak még havat a Kárpát-medencében? Aztán a tikkasztő hőség elmúlik, és vele együtt a nyugtalanító kérdések is tovaszállnak. A problémák persze maradnak, de amikor nem érezzük ezek megoldásának vagy mérséklésének égető szükségszerűségét, könnyű megfeledkezni róluk. Szerencse, hogy a természetfilmek atyja, a 99 évét betöltő David Attenborough még mindig velünk van, hogy az emberiség kollektív lelkiismeretét képviselje.

(tovább…)
Film

Superman visszatért – Superman (2025) kritika

James Gunn 2014 augusztusában szinte egy szempillantás alatt lett egy addig inkább feltörekvő, kevéssé ismert filmesből, hirtelen egyik pillanatról a másikra Hollywood egyik legünnepeltebb író-rendezője A galaxis őrzői premierjét követően. A Marvel Studios egykori talán legkreatívabb alkotója azóta persze már a DC Studios vezetését magára vállalva nem mindennapi feladatot vett a nyakába. Mégpedig, hogy egy olyan vadonatúj, filmeket, sorozatokat, és idővel videojátékokat is magába foglaló univerzumot indítson útjára a DCU-nak keresztelt univerzum képében, ami nem csak konkurenciaként kíván jelen lenni, hanem mindeközben olyan új irányba szeretné terelni a szuperhős mítoszt, melyre nagyon régen nem láthattunk példát. 

(tovább…)
Animáció, Max

Globális hajsza a vakcináért – Lazarus kritika

Shinichiro Watanabe hét év után ismét a rendezői székbe ült, hogy egy felettébb izgalmas és érdekes történetet mutathasson be a közönségnek. A Lazarus az utópisztikus világrend kényelmes légköréből egy csapásra világvége hangulatot varázsol. Felhangzik a „hetedik harsonaszó” és elindul hőseink versenyfutása az idővel.

(tovább…)
Társasjáték

Szerezd meg hát mind! – Csodálatos teremtmények ajánló

Képzeld el, hogy egy feltérképezetlen szigeten jársz, ahol minden bokor mögött új, sosem látott állat bújik meg. A Csodálatos teremtmények társasjáték pontosan ezt a felfedezőhangulatot hozza el az asztalunkra, cuki lényekkel, tojásgyűjtéssel és sok-sok versenyzéssel. Miközben úgyérezzük magunkat, mintha egy Pokémon játékba csöppentünk volna. A Gémklubnak köszönhetően pedig már magyarul is játszahatunk a Csodálatos teremtményekkel.

tovább
Kulissza

Interjú Helmmel, a hazai Középfölde világ „Celebrimborjával”

Az idei Budapest Comic Con forgatagában találkoztunk Helmmel, A Gyűrűk Ura világ hazai képzőművészeti alkotójával, aki saját kezűleg készít lenyűgöző diorámákat, replikákat és tárgyakat Tolkien világából. Az interjúban mesélt arról, hogyan lett a rohani kultúra rajongója, mi inspirálja legnehezebb alkotásai során, és miért tartja fontosnak, hogy a kreativitást jótékony célokra is felhasználja.

tovább
Netflix, Sorozat

A játék véresen komolyra fordul – Squid Game 3. évad kritika

A Squid Game harmadik évada nem finomkodik: brutálisabb, sötétebb és nyomasztóbb, mint amit eddig láthattunk, mégis sikerül új érzelmi mélységeket felfedeznie. Miközben a halálos játékok visszatérnek, az alkotók ezúttal nemcsak a vérrel, hanem a karakterek múltjával, döntéseikkel és a bűntudattal is játszanak, gyakran fájdalmasan hatékonyan.

(tovább…)
Film, Kritika

Top Gun: Sonny – F1 (2025) kritika

Joseph Kosinski (Top Gun: Maverick) legújabb filmje, az F1 múlt héten startolt el a mozik vásznain. Az amerikai rendező ezúttal a levegő után az aszfalt világába kalauzolja el nézőit, impozáns szereplőgárdával és a világ egyik legnézettebb autóversenyének bemutatásával. A kérdés már csak az, hogy sikerült-e megismételnie a Maverick bravúrját, vagy ezúttal elmaradt a csoda?

tovább